Om deze website te kunnen gebruiken dient u Javascript in te schakelen.

Uw verblijf

Opname

Nadat u door uw behandelend specialist in het ziekenhuis of via uw huisarts naar Vitala+ bent doorverwezen, krijgt u bij ons een mooie eenpersoonskamer toegewezen.

Op de dag van opname meldt u zich rond de afgesproken tijd bij de receptie. Er zijn genoeg rolstoelen en rollators aanwezig, mocht u die nodig hebben. Nadat u zich heeft aangemeld, wordt u naar uw kamer gebracht. Eenmaal op uw kamer komt een receptiemedewerker op bezoek om u wat lekkers te drinken aan te bieden, wat administratieve zaken door te nemen en u wegwijs te maken.  

Belangrijk is dat u onderstaande informatie bij zich heeft:
 

  1. Een geldigpasje van de zorgverzekering.
  2. Een geldige identiteitskaart/paspoort of rijbewijs.
  3. Naam en telefoonnummer van een contactpersoon, die wij bij eventuele spoed mogen bellen.
  4. Een medische overdracht van het ziekenhuis, voor onze verpleging, mits van toepassing.
  5. Recent verstrekte medicatie van het ziekenhuis, voor onze verpleging, mits van toepassing.


Na de administratieve afhandeling neemt u met zorgpersoneel, behandelaren en een arts meest relevante zaken door. Er wordt samen met u een zorg- en behandelplan op maat opgesteld en een voorlopige ontslagdatum besproken. Het is aan te bevelen om op de opnamedag een familielid en/of mantelzorger mee te nemen.

Onderkomen

Op uw kamer heeft u televisie en internet. U kunt uw mobiele telefoon gebruiken. Iedere dag wordt uw kamer door medewerkers van de huishoudelijke dienst schoongemaakt. Voor schone handdoeken en washandjes zorgt Vitala+. Toiletartikelen kunt u eventueel bij de receptie kopen. 

Er wordt drie maal per dag in de eetzaal in buffetvorm een maaltijd geserveerd. In de ochtend en avond een broodmaaltijd en in de middag kunt u uit warme maaltijden kiezen.

Naast de reguliere therapieën die u aangeboden krijgt, bieden wij ook dagbesteding aan. U doorloopt een revalidatietraject om vervolgens zo zelfstandig mogelijk met uw leven verder te kunnen. Dagbesteding hoort hier natuurlijk ook bij. Er worden daarom activiteiten aangeboden die na intensieve therapie ontspanning en afleiding bieden. Het is van belang dat u ervaart dat een zinvolle daginvulling belangrijk is, ook in de thuissituatie. U kunt hier onder meer sociale contacten opdoen en geleerde vaardigheden in de praktijk brengen.

Behandeling

Bij Vitala+ heerst een therapeutisch klimaat. Dat wil zeggen dat u tijdens uw revalidatie 24 uur per dag door verpleegkundigen en verzorgenden wordt ondersteund in zelfredzaamheid. Daarnaast beschikt Vitala+ onder andere over specialisten ouderengeneeskunde, verpleegkundig specialisten, physician assistants, fysiotherapeuten, ergotherapeuten, logopedisten, diëtisten, psychologen en vrijwilligers.

Afhankelijk van uw behandelplan worden zes dagen per week, meerdere keren per dag, samen met u therapiemomenten georganiseerd. U leert omgaan met uitdagingen die u in de thuissituatie tegenkomt en u wordt gestimuleerd alles zoveel mogelijk zelfstandig aan te pakken. Met behulp van ons personeel en de modernste middelen wordt u weer zo zelfredzaam als mogelijk.

Medicatie

Geneesmiddelen die u tijdens uw verblijf bij Vitala+ nodig heeft worden door Vitala+ verstrekt. Levering gebeurt in overleg met onze specialist ouderengeneeskunde. Er wordt contact opgenomen met uw huisarts en apotheek om dit in goede banen te leiden.

Ontslag

Uw huisarts wordt schriftelijk geïnformeerd over uw situatie bij ontslag. Ook krijgt u indien nodig een door de specialist ouderengeneeskunde ondertekend medicatierecept mee.

Op de dag van ontslag vragen wij u uw kamer voor 10:00 uur te verlaten. U krijgt enkele dagen voor ontslag een vragenlijst waarin Vitala+ naar uw bevindingen vraagt, om de kwaliteit van zorg ten aller tijden te kunnen blijven verbeteren.

Sluit de enquête